Witam, przeszukałem trochę forum, ale nie znalazłem jakieś jednoznacznej odpowiedzi. Jedynie jeden podobny temat
U mnie sytuacja wygląda następująco:
Rano (zimny silnik, zaraz pod odpaleniu) zero problemów, wsteczny wchodzi normalnie bez jakiegokolwiek oporu czy zgrzytu.
Problemy zaczynają się, gdy dłużej pojeżdzę. Wtedy wsteczny wchodzi ciężko ze zgrzytem, a po szybkiej jeździe, jest go w ogóle trudno wrzucić. W momencie wkładania biegu czuć wyraźny opór i ciagły chrobot (tarcie dwóch elementów o siebie).
Reszta biegów wchodzi dobrze, stąd też mam problem z diagnozą. Nie wiem... skrzynia? czy sprzęgło niedomaga.
Osobiście raczej skłaniam się ku sprzęgłu, bo przez prawie 2 lata użytkowania mam czasem (bardzo żadko, ale jednak) sygnały, że chyba dwumas powoli ma już dość lub łożysko oporowe. Czyżby to miałbyć kolejny sygnał, żeby poważnie zaczać myśleć o wymianie...
Moja teoria jest taka: że "coś" (mam na myśli: dwumas, łożysko oporowe lub docisk) po rozgrzaniu nie funkcjonuje tak, jak powinno (skoro na zimno wszystko OK) - To jest optymistyczna wersja :-)
a Co Wy Szanowni koledzy :-) myślicie o takim problemie?? Chodzi mi o opinie czy waszym zdaniem sprzęgło czy skrzynia ??
Niby OK, ale pare razy jak puszczałem sprzęgło (w ciągu pierwszego dnia po wymianie) usłyszałem taki "jęk" w momencie jak sprzegło bierze przez około 0,5s później to znikło, zobaczymy...
Taka ciekawostka, że narazie po części znalazłem sposób na ten wsteczny. Mianowicie jak mam zagrzane auto i chce wrzucić wsteczny to wbijam jedynke, wciskam grzybek w dół szybko na luz i wsteczny, odziwo wtedy jest bez zgrzytu...
podepnę się do tematu....jak można odpowietrzyć wysprzęglik ??
mam nie co inne objawy ale sam fakt zgrzytu w momencie zmieniania np. z jedynki na wsteczny jest takie chrupnięcie. Odczucie mam takie jak bym sprzęgła do końca nie wcisnął chociaż pedał w podłodze jest....
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
tzn tak właśnie jest że jak poprzyciskam pedałem sprzęgła to nie haczy....
jak wiec mógłbym go odpowietrzyć ?
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Tam jest odpowietrznik przy skrzyni z tego co pamietam. Odpowietrza sie jak hamulce. Sprawdzasz plyn hamulcowy i jeden pompuje sprzeglem, drugi na wcisnietym luzuje, plyn ucieka i tak kilka razy, az bedzie lal sie czysty plyn.
Pilnuj poziom płynu w zbiorniczku odpływ do zasilenia pompy sprzęgła znajduje się z prawej strony i bliżej górnej częsci zbiorniczka, łatwo złapać powietrze.
u mnie pompowanie sprzęgłem nie pomaga, wydaje mi się że 3 i 5 gorzej wchodzą, i redukcja z 3 na 2 czesto haczy. Odpowietrze przy najbliższej okazji, ale to chyba nie to...
[ Dodano: Sob 27 Mar, 10 19:34 ]
Wkurzające jest to, że na zimnym silniku do temp. wody 70 stopni wchodzi wsteczny idealnie.... Nie wiem, a olej w skrzyni biegów ?? kiedyś czytałem posty typu, ktoś ma jakiś problem ze skrzynią biegów, zmienia olej (chociaż producent nie przewiduje wymian oleju w skrzyni) i jest jak ręką odjął.
Komentarz